برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

مشخصات بلاگ

قلم گاهی از تراوش ذهن می نویسد... گاهی از سرریز دل می نویسد. همه می گویند دل نوشته... اما من می گویم دیگری نویس... دیگری همان است که در ماست و باقی می ماند.

آخرین مطالب
  • ۰۱/۱۰/۲۸
    undo

مقولات 3

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۷ ق.ظ
در خصوص ادیان و علوم الهی بایستی بگویم نتایجی شبیه علم دارد و حکمت و فلسفه نیز در ان نقشش پیداست اما تفاوتی که با علم و دانش دارد این است که همواره جلوتر از علم و دانش است و خبر از آینده هایی می دهد که برخی از آن آینده ها نه با علم قابل اثبات است و نه با حکمت و فلسفه.... با این حال هزاران سال است که ادیان مصرانه بر ان نظریه ها تاکید دارد و کوتاه نیامده مانند زندگی پس از مرگ و زنده شدن دوباره مردگان و حیات بعد از مرگ... یا مبحث خوردنیها که چرا بعضی خوردنیها حلال و برخی حرام اعلام شده، که در این قضایا علم و دانش و فلسفه تا حدودی اقیم است.
در مقولات سحر و جادو من هیچ اطلاعاتی ندارم و تنها استناد بنده قران است و حرفهایی که از عوام شنیده ام... اما چون در قران کلمه سحر چندین بار ذکر شده و همچنین در کشوری مانند هند جادوگری رشته ای (به قول خودشان دانشگاهی و علمی ) محسوب می شود ، و دارای استاد و دانشجو است، نمی توان مقوله سحر و جادو را کنار گذاشت، اما در خصوص اینکه چه جنسی دارد، و اینکه مانند فلسفه تحلیل گر است یا مانند علم نتیجه گراست و یا مانند اساطیر و افسانه ها ظن و گمان است من هیچ نظری ندارم و مطالعه ای در این زمینه نداشته ام. اما به هر حال آن را یکی از مقولات می دانم به خاطر اینکه در قران ذکر شده. 
  • مراد رهایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی