برای هیچکس

عرفانی،فلسفی،کلامی،ادبی،سیاسی

برای هیچکس

عرفانی،فلسفی،کلامی،ادبی،سیاسی

مشخصات بلاگ

آنکس که تو را شناخت جان را چه کند/فرزند و عیال و خانمان را چه کند/دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی/دیوانه تو هر دو جهان را چه کند/

پیام های کوتاه
  • ۲۵ آبان ۹۶ , ۲۱:۱۵
    خلقت
آخرین مطالب

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

وقتی یک موضوعی فقط این دو خاصیت را دارد معنایش این است که مردم در مقابل پذیرش و عدم پذیرش آن آزاد هستند.وقتی به زید یا عمری بشارت می دهی که در برابر فعل خوب پاداشی هست و تنذیر می کنی که در برابر عمل حرام و قبیح کیفری وجود دارد یعنی حق همه ی مطلب ادا شده و آن زید دیگر تصمیم با خودش است می تواند راه راست را برگزیند و پاداش دریافت کند و می تواند کیفر شود ...اینجا دیگر آمرانه نیست ...همه چیز در قران حکیم گفته شده تام و کمال...بنابراین قران نیاز ندارد که با مردم دعوا کند؟قران نیاز ندارد تا به زور مردم را به بهشت ببرد ...و این جمله ای بود که بارها و بارها در تلگرام شاهدش بودم که دهان به دهان می چرخید.شبهه ای که می تواند خیلی را از دین زده کند.
در حالی که خاصیت بشیر و نذیر بودن وحی خداوند در قران ...آزادی کامل مخاطب است..شما مختار هستید هر کدام را انتخاب کنید .اما دین خدا را زیر سوال نبرید!!
  • مراد رهایی
زبان قران (از یک نگاه )برای مردم زبان عاشقی است...متاسفانه چند سالی است که هجمه های زیادی به دین اسلام بخصوص در فضای مجازی وارد می شود و شبهات زیادی مطرح می شود ...البته همواره گفته ام و می گویم ممکن است کاستی های در نوع تبلیغ دین در ایران وجود داشته باشد...اما این به منزله ی این نیست که دین ما نقص دارد.نقص از خود ماست.
قران برای همه ی سنخ ها صحبت می کند ...گاهی اوقات می فرماید (یا ایها الذین آمنو)...مخاطب مشخص است گاهی اوقات می فرماید (یا ایها الکافرون)بازهم مشخص است...گاهی اوقات می فرماید (یا ایها الناس)...و مخاطب مردم هستند همه مردم...و قران جدا نمی کند و با همین مردم هم قران بسیار لطیف و آرام صحبت می کندو یا ایها الناس در قران زیاد تکرار شده .
تکلیف قران در برابر (یا ایها الناس)...تکلیفی است که مردم در آن مختار هستند .قران به کسی توهین نمی کند.قران در برابر همه مردم کلام خود را در قالب بشارت و تنذیر می داند...حتی چند بار به پیغمبر سفارش می کند که این کلام وحی است و تو برای مردم تنها و فقط تنها بشیر و نذیر باش.
بشیر و نذیر بودن چه خاصیتی دارد؟
  • مراد رهایی