برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

مشخصات بلاگ

قلم گاهی از تراوش ذهن می نویسد... گاهی از سرریز دل می نویسد. همه می گویند دل نوشته... اما من می گویم دیگری نویس... دیگری همان است که در ماست و باقی می ماند.

آخرین مطالب
  • ۰۱/۱۰/۲۸
    undo

حرکت

جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱ ب.ظ

به اعتقاد من، حرکت یکی از مهمترین مقوله های حیات است، انسان و زمان و زمین و همه کهکشانها در حال حرکت هستند، باکتریها ،آمیبها، ویروس ها و پلانکتون ها نیز در حال حرکتند، و در نهایت اتمها و مولکولها و هر آنچه در هستی ،توسط خداوند هست شده در حال حرکتند، اگرچه این حرکت منجر به رشد و کمال  منجر به جفت یابی و جفت گیری و تولید مثل و یا منجر به مرگ می شود، اما در نهایت همه چیز دارای مقوله حرکت است.

اما اینکه منشا این حرکات از حیث علمی و فلسفی چیست؟ نمی دانم .. و مقصد و سرانجام این حرکت چیست اینو هم نمی دونم آیا تکرار مکررات است؟ آیا حرکت در کهکشان دوران تکرار است یا اینکه حرکت طولی است و ما همگی به سمت و سویی خاص می رویم؟ جواب کلامی و قرانی پرسش را می دانم و ایمان دارم که ما بسوی ماسوی خواهیم رفت اما جواب علمی را نمی دانم. 

  • مراد رهایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی