برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

مشخصات بلاگ

قلم گاهی از تراوش ذهن می نویسد... گاهی از سرریز دل می نویسد. همه می گویند دل نوشته... اما من می گویم دیگری نویس... دیگری همان است که در ماست و باقی می ماند.

آخرین مطالب
  • ۰۱/۱۰/۲۸
    undo

رییس جمهور خسته

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۳۶ ب.ظ

دوران ریاست جمهوری آقای روحانی در حال تمام شدن است .دوران ریاست جمهوری روحانی را با هیچ رییس جمهور دیگری نمی توان مقایسه کرد .در عین حال روحانی شباهت هایی با سایر رییس جمهور ها داشت .روحانی از این حیث که دنبال ارتباط با امریکا و آشتی با غرب بود شبیه آقای خاتمی ،رییس جمهور اصلاح طلب بود .و از این حیث که در جستجوی زنده کردن حقوق شهروندی بود بازهم شبیه آقای خاتمی بود .

روحانی از این حیث که مسولیت همه چیز را به گردن گرفت و سعی کرد هم جانب اصول گراها را داشته باشد و هم جانب اصلاح طلب ها را شبیه رییس جمهور فقید رفسنجانی بود.

روحانی از این جهت که مواضع خودش را در برابر رهبری صریحا اعلام نمود شبیه احمدی نژاد بود ...

اما چرا روحانی را نمی توان با دیگر رییس جمهورها مقایسه کرد، به این خاطر که روحانی یک تنه در مقابل چند گروه از قدرت ایستادگی کرد، هر چند کارش شاید منتج به نتیجه نشده باشد.

روحانی به تنهایی و فقط به پشتوانه رای مردم در هر دو دوره تمام قد در برابر اسراییل ، عربستان ،منافقین ،روسیه و  دشمنان داخلی خودش ایستاد و هزینه های زیادی نیز پرداخت نمود .حتی می توان گفت روحانی با بسیاری از جمهوری خواهان امریکا نیز جنگیده است ،چرا که جمهوری خواهان موافق رابطه با ایران نیستند .زیرا دشمنی با ایران برای آنها از طریق فروش تسلیهات به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان منافع زیادی در پی داشته است .

زمانی که روحانی در اندیشه ی ایجاد روابط با امریکا بود عربستان و روس و اسراییل شیطنت هایی را انجام می دادند .روسیه از جهت اینکه خودش را با ایران هم پیمان می داند نمی خواهد ایران زمین بازی را در اختیار امریکا قرار دهد .

  • مراد رهایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی