برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

برای هیچکس

علاقمند به نویسندگی، ادبیات و فلسفه

مشخصات بلاگ

قلم گاهی از تراوش ذهن می نویسد... گاهی از سرریز دل می نویسد. همه می گویند دل نوشته... اما من می گویم دیگری نویس... دیگری همان است که در ماست و باقی می ماند.

آخرین مطالب
  • ۰۱/۱۰/۲۸
    undo

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

با اینکه در پست قبلی وبلاگم در خصوص مقایسه ی بین زمان در بعد مادی و زمان متافیزیکی مطالبی را عنوان کردم اما بعید می دانم کسی متوجه شده باشد که این مقایسه به چه شکلی هست... اما به هر حال چاره ای هم نیست.

توضیح در خصوص متافیزیک، یعنی تبدیل متافیزیک به فیزیک و این تقریبا امری محال است و به همان اندازه مشکل است که فیزیک را بخواهی به متافیزیک تبدیل کنی، برای مثال من یک تکه چوب در دست داشته باشم و بخواهم به دیگران بگویم این چوب وجود خارجی ندارد و یقینا بینندگان به احتمال زیاد به من می‌گویند که این دیوانه شده است. بنابراین انتظار ندارم که کسی متوجه منظورم شود. اما خوشبختانه در چند فیلم اشاراتی به جنس زمان متافیزیکی شده است از جمله فیلم inception و یا فیلم installer شما با دیدن این فیلمها تا حدودی متوجه زمان در بعد ذهن خواهید شد. 

  • مراد رهایی

زمان از نظر برخی فلاسفه قابل تعریف نیست ،برخی زمان را بدون ابتدا و انتها می دانند و زمان را ازلی و ابدی یاد کرده اند .من قصدم تعریف و توضیح زمان نیست .می خواهم قیاسی راکه بین زمانهایی که در فیزیک و متافیزیک وجود دارد نشان دهم (البته اگر بتوانم)...

به نظر من آنچه ما در این جهان بعنوان گذران زمان و وقت مشاهده می کنیم در دل خود یک زمان دیگری دارد که هنوز محقق نشده است و در حال محقق شدن است .

انسان به خاطر اینکه در این جهان که دارای ماده است و بعد مادی دارد نمی تواند زمان حقیقی را درک کند ،زمان در بعد ذهنی با زمان در بعد مادی بسیار متفاوت است هزاران ساعت و یا حتی هزاران سال زمان در بعد ذهنی داخل در یک دقیقه زمان در بعد مادی است برای همین ما در روی کره زمین زمان را درک می کنیم .در واقع زمان در بعد مادی بسیار کند عمل می کند ...حالا یک گریزی به قران که معجزه قرن هاست می زنیم .خداوند در قران زمان را دقیقا به شکل های مختلفی تعریف می کند .در هرجا که گذر زمان را می خواهد بیان کند از کلمه یک یا دو روز صحبت می کند و بیان می کند که وقتی انسانها وارد جهان بعدی که (که از نوع غیبی یا ذهنی است)وارد می شوند به خودشان می گویند انگار فقط دو روز روی زمین بوده ایم.و حتی این احساس را ما خودمان زمانی که به عقب بر می گردیم داریم و وقتی به تمام سالهای عمرمان نگاه می کنیم احساس می کنیم که انگار یک یا دو روز زندگی کرده ایم.این به این خاطر و به این دلیل است که ما دارای بعد ذهنی در روح هستیم و بنابراین درکی تقریبا درست از زمان حقیقی (زمان غیر مادی )داریم .

وقتی انسان برای امری دعا می کند دعایش(خواسته اش) وارد زمان ذهنی و زمان متافیزیکی می شود...زمان متافیزیکی در آینده ی زمان مادی قرار دارد ولی به معنای این نیست که آینده خیلی دور است بلکه بسیار نزدیک است وقتی قران می گوید سرنوشت شما نوشته شده است انسانها به اشتباه به زمان دور اشاره می کنند انگار که مثلا هزاران سال پیش سرنوشت نوشته شده باشد و این برداشت کاملا غلط است بلکه درست تر این است که بگوییم سرنوشت همزمان در حال ساخته شدن است و این ما هستیم که با عملکرد خود در زمان غیر مادی مسائل زمان مادی را به وجود می آوریم .مثال فرض کنید الان ساعت 5 بعد ازظهر روز جمعه است و من می خواهم ساعت 6 یعنی یک ساعت دیگر به دیدار یکی از دوستانم بروم اگر اراده ی من بر این موضوع تحقق پیدا کند در زمان حقیقی قبل از اینکه در زمان مادی اتفاق بیفتد محقق می شود .

  • مراد رهایی